Andra advent och annat spännande

andra-advent_63639429

Det var andra advent igår, som säkert de flesta vet. Jag var på jobbet på förmiddagen, sedan landade jag i soffan för en ovanligt oinspirerad söndagseftermiddag. Först fram mot kvällen kom jag mig för att öppna Netflix, och påbörjade andra säsongen av Bron. Jag har inte sett något av det innan, men blev så trött på att alla hotade med att spoila slutet av säsong tre för mig att jag beslutade mig för att göra något åt det.

Annars är dagens i-landsproblem väldigt simpelt. Jag fick ett presentkort på Bokus i födelsedagspresent, som jag hade tänkt använda på Dito, som är Bokus sida för e-böcker och nerladdningsbara ljudböcker. Men tji fick jag – för det går inte. På Bokus hemsida står nämligen att man än så länge inte kan använda presentkort från Bokus till Dito. Nu är jag lite gnällkärring och undrar hur man inte kan använda ett presentkort till att köpa e-böcker eller ljudböcker utan BARA fysiska böcker? I vanliga fall hade det inte varit ett problem, men jag hittar inte en enda fysisk bok som jag vill beställa. Suck. Vilket ”problem”, eller hur?

I övrigt sitter jag och försöker frenetiskt trycka in så mycket repertoar jag kan samtidigt som jag har föreställningar att göra och konserter att gå på denna veckan. Ska till Sverige en snabb vända i helgen och gå på konsert med Lunds Studentsångare. Hurra! Nästa vecka är det dags för ytterligare en audition.

Förra veckan var jag otroligt frustrerad över regeringens beslut att göra obligatoriska id-kontroller på alla som reser från Danmark till Sverige via Öresundsbron. Det innebär en otrolig påfrestning för alla som pendlar till jobbet, eller alla de som ska hem i jultider. För mig innebär det antagligen mer än en fördubblad restid eftersom jag jobbar hela julen.

Har i dag äntligen läst ut Kristina Sandbergs trilogi om Maj. Den sista boken tog mig över fyra månader att läsa ut. Inte för att den inte var bra eller lättläst, men den var bara väldigt lätt att lägga till sidan och plocka upp en månad senare … Nu ska jag läsa ut Emily Brontës Svindlande höjder innan jag går och lägger mig, så är jag bara en bok ifrån mitt årsmål! 🙂

Jag insåg förresten först igår att Blogg24 är igång. Men jag orkar inte med det i år, precis som att NaNoWriMo fick stryka på foten efter 4 500 ord. Det var inte rätt tillfälle för det, helt enkelt.

One thought on “Andra advent och annat spännande

Kommentera

