Noll koll

Jag har äntligen lärt mig hur jag tar mig igenom en Gillian Flynn-bok. Jag ska lyssna på den. Det är enda sättet jag inte vill riva den i småbitar av tristess. När jag lyssnar blir böckerna nästan obehagliga. 

Men Gone Girl var utmärkt som film! 

Jag läser böcker med god hastighet nuförtiden. Lyssnade på Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker (som bara var märklig och lite halvdålig, tyvärr) och sen läste jag Jojo Moyes Etthundra mil på en flygtur till Helsingfors i förra veckan. Medan Konsten … fick mig att gäspa höll jag på att böla till Etthundra mil

Jag läser och lyssnar mycket nuförtiden, alltså. Men utan att ha koll på några utmaningar. Min 3på3 är bara 2/3 genom första boken. Och sedan funderar jag på NaNoWriMo. Som om jag inte har mycket nog att göra och knappt ett enda ord som vill bli skrivet i kroppen. Vi får se. Men först ska jag ta mig igenom Vassa föremål av Flynn. 

Kommentera

