Jane Eyre

Jag deltar i mitt eget lilla 3på3, eftersom ingen annan verkar vara med … Någon som vet varför det inte verkar hända i år? Eller varför jerkan inte har hänt sen i maj?

Hursomhelst, jag tänkte läsa en roman av vardera Brontë-syster, så jag började idag med Jane Eyre av Charlotte Brontë. Jag har läst den så många gånger förr och det är nog en av mina favoritklassiker, förutom kanske Stolthet och fördom. 😉 Blev störtförälskad i den BBC-miniserie som kom 2006 (se bild). Så sevärd! Speciellt om man gillar boken. Nu är det så att Jane Eyre är den enda av böckerna som jag läser på svenska, för att jag ägde den på svenska sedan tidigare. De andra Brontë-systrarna läser jag på engelska …

Jane-Eyre-movie-poster

Någon som har läst Jane Eyre lika mycket som jag? 😛

3 thoughts on “Jane Eyre

  1. Malin skriver:

    Jag misstänker att tre på tre inte blir av i höst för Pocketlovers dotter har fått ett återfall i sin leukemi. Väldigt tråkigt och otäckt.
    Trodde att Jerkan skulle starta upp nu efter sommaren, men vet inte varför den inte gjort det. Är också lite sugen på att göra min egen tre på tre.

    • Sara Swietlicki skriver:

      Å nej, så trist! 😦 Hoppas att hon mår ok under omständigheterna.
      Tja, Annika har inte skrivit ett enda inlägg sedan maj, så … Men man vet ju aldrig vad som händer i folks privatliv.
      Gör det! Jag har alltid velat läsa alla tre Brontë-systrarna, men det är först nu som det blir av. 🙂

Kommentera

