Nyfrälst ljudbokslyssnare

Jag har de senaste veckorna lyssnat mycket på ljudböcker. Jag lyssnar när jag är på väg till och från skolan, transport i allmänhet, som ”godnattsaga”, i bakgrunden i hemmet (matlagning, städning osv). Jag lyssnar i genomsnitt på 1-2 böcker i veckan sedan terminen startade. 

Det börjar bli dyrt. Jag har inte tillgång till ljudböcker på svenska bibliotek, så jag får köpa dem online. Jag använder dito.se, och det funkar ganska bra (eller appen borde nog uppdateras, den är lite instabil). Men det är alltså ganska dyrt. 

Dessutom är jag ganska kinkig när det gäller uppläsare. Vissa röster är bättre än andra. Jag har ännu ingen favorit. 

Så. Egentligen är det ju inte ett stort problem. Men var hittar jag billigare ljudböcker (på svenska)? 

Kommentera

