Rör inte mitt mord! 

Jag lyssnar på Lars Forsbergs bok Rör inte mitt mord!, som är något så ovanligt som en kriminalkomedi. Det är en deckare, men det känns som att Forsberg försöker skriva som Fredrik Backman – fast en deckare. 

Dessutom misslyckas han. Huvudpersonen Torsten är någon jag hade kunnat tänka mig slå hårt i huvudet. Världens mest frustrerande människa. Förutom att Torsten älskar sig själv är det (ca 2/3 in i boken) fullständigt oförståeligt hur han kan ha blivit poliskommissarie. Han är så inkompetent, trög och egoistisk! 

Ska bli intressant att se hur den sista tredjedelen av boken är …

Men omslaget är rätt okej. 🙂

  

Kommentera

