I <3 Rainbow Rowell

För det första, hur kan man inte älska hennes namn?

För det andra, jag har läst alla hennes böcker utom en (som jag planerar läsa) och alla har varit underbara på sitt sätt.

Favoriten är nog Eleanor & Park, vilket också är den första av hennes böcker som jag läste. Hon har även skrivit AttachmentsFangirl och Landline. Den sista har jag i min TBR-hög på min Kindle.

Men nu kommer Carry On den 6 oktober. Boken Fangirl handlar om Cath, som älskar att skriva fanfiction om Simon Snow och hans fiende Baz. Den nya boken, Carry On, är det fanfic som Cath skriver. Det ska bli spännande att se hur den är. Med tanke på att Rowell inte har skrivit fantasy innan (såvitt jag vet) undrar jag hur hon tacklar genren. 🙂

2015-07-30 21.16.48

Läs mer om Rowell på hennes hemsida.

Kommentera

