Det är sommar på riktigt

Eller nja, det regnar och är grått ute, så det räknas väl som sommar i Sverige? 😉

Jag vet att det är sommar när jag:

  • Går barfota alltid
  • Har myggbett som kliar
  • Läser böcker på löpande band
  • Löser korsord
  • Har huvudet i min historia men aldrig får fingrarna loss till att skriva
  • Målar tånaglarna
  • Bakar (bakade kanelsnäckor i tisdags)
  • Inte kan hålla styr på veckodag/datum om jag inte tittar i tidningen 
  • Går i shorts och sandaler trots att det regnar
  • Får ett nästan religiöst förhållande med kalla drycker
  • Suktar efter sallader
  • Sover med öppna fönster
  • Kan planera in saker med vänner utan att behöva titta alltför många gånger i kalendern
  • Kan se om en serie/titta på en ny utan att ha dåligt samvete för att jag slösar tid
  • Cyklar överallt 
  • Äter isglas
  • Köper ny kalender och fyller i allt som jag vet ska hända

Det är underbart med sommar!! 

Kommentera

