Fifty shades of Grey #4

När jag läst ut den tredje och sista boken i Fifty Shades of Grey-serien lovade jag mig själv dyrt och heligt att inte läsa något av E L James igen. 

Sen såg jag filmen, och lovade mig själv att aldrig någonsin läsa serien igen. För filmen var ju … inte bra.

Och sen fick jag höra att det kommit en ny bok i serien, och den heter Grey. Jag köpte den på nätet och läste den på flygplatsen i Chicago. Den var så dålig att jag skäms över mig själv. Vad hände, liksom? Serien blir inte bättre av att man ser den från Christians synvinkel. Bläh. Om inte Anas och Christians förhållande verkade skruvat innan blir det ju värre nu. 

Någon annan som läst den? 

2 thoughts on “Fifty shades of Grey #4

  1. Charlotte skriver:

    Skratt! Vilket underbart inlägg! Jag läste bara första boken, men visst lockar det mig ändå att veta hur det slutar (jag läser en summering istället). Jag tänker, hon har verkligen lyckats – så många som ogillar det hon skriver, ändå kan vi inte hålla oss ifrån det 🙂

  2. annasbokbord skriver:

    Håller på och läser den efter ungefär samma tankar om böckerna som du. Även fast jag vet att det kommer vara urdåligt så bara mste jag läsa. Men positivt i Grey är ju att man slipper ”the inner goddess”.

Kommentera

