Äntligen!

Det har tagit mig två år, men i förrgår läste jag äntligen ut Kråkornas fest, fjärde boken i George R. R. Martins serie Sagan om is och eld (eller Game of Thrones, som de flesta känner den som). Det var banne mig på tiden! Succé!

kråkornasfest

Och om någon nu frågar mig varför det tog sån lång tid, så är det för att den här boken innehåller så många namn, så många detaljer och så många sidor att det tog mig en veckas fokuserad läsning för att läsa ut den halva boken jag hade kvar när jag satte mig på flyget till USA. Det tog en sex timmar lång flygning från Washington till San Francisco och småläsning lite här och där (jag har den både på telefonen och på min Kindle).

Men om ni frågar vad jag tycker om boken, har jag svårt att svara något konkret. Det är en otroligt invecklad historia, men boken ÄR bra. Det är den faktiskt. Även om det tog mig två år att läsa klart den. 😛

Och nu påbörjar jag femte boken, Drakarnas dans, direkt. Bara för att den inte ska bli liggande i två år till. 😉

Den här boken var också en del av Serieåret 2015.

Kommentera

