Bokbloggsjerka: Platsbrist

Det är helg, och klockan är nio på lördagsmorgonen och jag sitter fast på ett X2000-tåg tills 13:30, så då passar det ju bra att besvara veckans jerka. 🙂 Annika skickar en fråga från Mia:

  
Mia Eggimann undrar
hur du får plats med alla böcker?

Vet du, det undrar jag också! Jag har hyfsat mycket böcker, eller hade kanske är mer korrekt. Förra våren gick jag igenom mina bokhyllor hemma hos mina föräldrar och rensade ut allt som jag inte hade tittat på en enda gång sedan jag flyttade ut 2007. Det blev  en del kassar och i julas gjorde jag en give away till vem som än ville ha mina böcker. Så länge ni betalar frakten får ni dem gratis! 

(Förresten, ta en titt på listan, kanske finns det något här som ni vill ha! Länken leder till en pdf på Dropbox, så det är inget mystiskt med den, jag lovar.) 

Men tillbaka till jerkan. Jag älskar böcker. Jag har fortfarande alldeles för många av dem. Sedan jag flyttade till lägenhet 2012 fick jag inte plats med mer än en låg Billy-bokhylla och två låga Expedit-hyllor, men de skulle liksom rymma allt annat också så jag fick trycka in alla mina drygt 200+ böcker i de dolda hyllorna under fönsterkarmarna. Det innebär att de inte syns, vilket jag tycker är väldigt synd. Det innebär också att jag inte har någonstans att ha nya böcker, så jag har börjat mer och mer att låna böcker av min mor, så att böckerna förr eller senare lämnar min lägenhet igen. Och inför den stundande Jenny Lind-turnén har jag köpt en Kindle-läsplatta, eftersom jag MÅSTE ha böcker med mig men 23 kg för fem veckor innebär inga böcker i packningen så detta blev lösningen. 

Så allt för få bokhyllor leder förr eller senare till en läsplatta. I alla fall för mig.

Trevlig helg allihop! 🙂

#blogg100 inlägg 70


5 thoughts on “Bokbloggsjerka: Platsbrist

  1. Monika skriver:

    Expedit-hyllor gillar jag, men de är inget vidare att ha vanliga böcker i. Däremot funkar de för nästan allt annat 🙂

    • Sara Swietlicki skriver:

      Du får dem så gärna! Både Harpy’s flight och The Opal deception är engelska pockets, medan Evighetskoden (Artemis 3) är inbunden och på svenska. Har tyvärr inte tvåan, och jag kan heller inte påminna mig om att jag har läst den… Mycket underligt.
      Hör av dig med adress. Frakten står du för, om du vill ha böckerna, men det blir nog inte mer än strax runt 50-lappen. 🙂

  2. Helen Bruhno skriver:

    Jag har billy-hyllor plus gamla äldre bokhyllor men ändå så får allt inte plats! Men jag lånar just nu det mesta jag läser, vilket nog är tur för annars hade platsbristen var än mer akut!

Kommentera

