Liebster Award 2

Jag har blivit nominerad till Liebster Award av sizzen, tack för det! 🙂 Så här kör vi igen!

liebster awardRegler: Länka tillbaka till personen som nominerade dig
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare
Gör 11 frågor till dem som du nominerar
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar

Jag nominerar inga, för nu är jag ganska säker på att nästan alla har gjort den. Om du inte har blivit taggad, ta del av Sizzens frågor till mig och svara! 🙂

1. Vilken bok har du starkast minne till? Sista boken i Harry Potter-serien, när den kom ut. Jag drog ut på att läsa den i flera veckor, tills min mamma gav mig en spark där bak och jag fick läst den. Och jag grät. Och satt på spänn hela boken ut. Och grät igen. Och älskade den. Och hatade den för att storyn tog slut.
2. Vilken är den sämsta bok du läst? Hrm … vet faktiskt inte. Har läst en del dåliga böcker i mina dar, men den sämsta? Ingen aning.

3. Vilken bok har haft den största inverkan på ditt liv? (Kanske förändrat ditt sätt att tänka eller fått dig att intressera dig för något nytt.) Sizzen, du är expert på svåra frågor! Jag tänker på Och världen skälvde av Ayn Rand. Den målar en fruktansvärd bild av en korrupt nation, där människors maktbehov och pengabegär driver samhället framåt. Och allt går i tusen bitar. Fick mig att verkligen tänka om när det gäller vårt nuvarande konsumtionssamhälle.

4.  Var får du böckerna du läser ifrån? (Köper i en fysisk bokhandel eller på nätet? Eller lånar du på biblioteket?) Eftersom jag bor i Danmark kan jag bara läsa böcker på svenska om jag köper dem fysiskt i en bokhandel, alternativt köper e-böcker. Lånar på bibliotek gör jag bara på somrarna när jag bor i Sverige i två månader. Jag älskar fysiska böcker, det är underbart.

5. Finns det någon genre du undviker? Varför? Jag undviker ibland deckare. Eller tunga historiska romaner. Och cancerböcker. Så förbaskat sorgliga!
6. Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna? En bok per år. Lätt. Och jag hade bara valt tegelstenar. 😉
7. Kollar du på booktubers? I så fall vilka? Vad är booktubers??? Så nej.
8. Har du någon/några favorit bokbloggare? Alldeles för många. Och jag följer varenda en! 😉 ❤
9. Vilken bok skulle du räddat om du bara fick rädda en enda bok? Min egen. Jag har en bok som jag har fått tryckt i ett enda exemplar. Den hade jag räddat.
10. Har du några book boyfriends? i så fall vilka? Ehm … Ethan i Beautiful Creatures. Jace i Mortal Instruments. Och typ fem till …
11. Läser du helst på engelska eller svenska? Läser mest på engelska, faktiskt, vilket nog har att göra med var jag bor. Och att författarna jag oftast läser har engelska som modersmål och då är det bättre att läsa på originalspråk. Annars är det faktiskt vilket som. 🙂
#blogg100 inlägg 67

One thought on “Liebster Award 2

  1. sizzen skriver:

    Hihi bra svar:) ville att det skulle vara svåra frågor^^
    Booktubers är dom som är på youtube och gör sina bokiga grejer där istället för på en blogg. Eller?

Kommentera

