HIMYM (SPOILER!)

För er som inte är så insatta betyder förkortningen i rubriken ”How I Met Your Mother” och syftar på tv-serien som har gått på TV3 i nio säsonger.

Jag har äntligen (tack Netflix!) sett slutet på serien, säsong 8-9, och höll på att sätta teet i halsen när jag såg de två sista avsnittet. Framför allt det sista blev jag väldigt arg över. Så kan det väl ändå inte sluta??

SPOILER ALERT! SPOILER ALERT! 

Resten av inlägget är spoilers på HIMYM, har du inte sett/vill inte veta hur det slutar, läs inte längre än hit! 


Alltså … nä, så här kan det ju inte sluta! Gänget glider isär och Robin och Barneys äktenskap håller inte, vilket är lite trist. Att Barney sen blir pappa (!) är ännu mer trist eftersom det inte är med Robin. MEN att Tracy (som mamman heter) DÖR (!!!!!) och att allt slutar med att Ted får lov av sina barn att bjuda ut Robin (som han efter alla dessa miljarder år FORTFARANDE älskar!) igen är ju skandalöst! Hur svårt hade det varit att låta Tracy leva?? 

Suck. Nä. Bra serie är det i alla fall, men det sista avsnittet hade jag kunnat vara utan.

#blogg100 inlägg 66

One thought on “HIMYM (SPOILER!)

  1. mli1998 skriver:

    Många är arga över sista avsnittet och jag kan inte fullt förstå varför. Det är sorgligt att mamman dör, det är otroligt att Barney blir pappa och att det inte funkade mellan han och Robin men that’s life. Det är ingen fairytale där de lever lyckliga i alla sina dar. Jag älskar denna show för att den både är realistiskt rolig o sorglig 🙂

Kommentera

