Stresshantering 

Jag hanterar inte stress speciellt bra. Det har nog även ni läsare listat ut, trots att ni bara känner mig genom skrift.

Jag får huvudvärk, ledvärk, muskelvärk och all annan värk du kan tänka dig. Allt blir en kamp. Känner du kanske igen dig?

Så ikväll bestämde jag mig för att ta itu med det hela. Ett stökigt hem gör mig stressad, så när jag väl hade bokat tvättid följde liksom resten med. Hela lägenheten (utom att moppa golven, det blir en annan dag) förutom köket, som kräver en större insats i form av källsortering osv för att bli riktigt snyggt igen. Nya lakan, tvätt på tork, och en lyxdusch. 

En lyxdusch innebär ett nedsläckt badrum, doftljus tända och strategiskt utplacerade för ljus, lite musik i bakgrunden och riktigt varmt vatten. Hela proceduren med rakning, skrubbning, behandling … Och massor av bodylotion efteråt. Jag har en helt underbar bodylotion från L’Occitane som heter Verveine. Med verbena och grapefruktskärnolja. Hela min dusch idag var grapefruktdoftande! I schampoo, balsam, duschtvål och bodylotion. 🙂 

Så är man behagligt varm och trött när man går och lägger sig … Och lite mindre stressad. Godnatt, allihop! 

#blogg100 inlägg 58

Kommentera

