En smakebit på søndag: Stål

Det är söndag och det betyder ju En smakebit på søndag. Jag sitter idag på tåg från Köpenhamn till Vejen (som mitt ligger på Jylland) och tillbaka, så det är 2 1/2 timme i var riktning. Jag ska sjunga sopranpartiet i Beethovens nionde symfoni, första gången, så det är lite spänt just nu. Men det blir nog bra. Det är ju fantastisk musik! 🙂 ❤

Men 5 timmar med tåg ger mycket lästid, så jag har tagit tag i Silvia Avallones debutroman Stål från 2010. Den kom på svenska 2012 och jag tog den från min mord bokhylla redan i somras men hann aldrig läsa den. 

För jag har varit lite tveksam. Den lät bra, men ändå inte som något jag ville läsa. Så döm om min förvåning när jag tyckte att den var helt okej, ja nästan bra! 

Dagens smakebit kommer från sida 109 i pocketversionen: 
#blogg100 inlägg 57 

Kommentera

