En smakebit på søndag: Tina Kiberg

smakebitpåsöndag

Först och främst: tjoho! Jag har klarat 50 inlägg i #blogg100, nu kör vi 50 till! 🙂

Det är söndag och därmed också dags för En smakebit på søndag. Det är ett initiativ av Mari Høe på norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Besök hennes blogg om du vill lämna en smakbit eller se vad andra har lämnat. Enda regeln är INGA SPOILERS!

Den här veckan läser jag Tina Kibergs memoar Liv og levelse. Tina Kiberg är en operasångerska som arbetar på Det Kongelige Teater i Köpenhamn. Jag har mött henne flera gånger och till och med fått en sånglektion av henne när hon tog sin elitmasterpedagogexamen på musikkonservatoriet.

tina_kiberg_liv_og_levelse_fortalt_til_michael_m-michael_moritzen_tina_kiberg-25298830-2976363000-frntl

Än så länge har jag inte kommit så långt i hennes bok och det är lite svårt för folk att uppskatta historien om hennes liv om de inte vet vem hon är, så jag lämnar en lite annorlunda smakbit i dag ….

#blogg100 inlägg 50

One thought on “En smakebit på søndag: Tina Kiberg

Kommentera

