Bokbloggsjerka: Pinsamma, nördiga eller udda?

Det är alltså helg igen, och jag har legat däckad med förkylning i två dagar. En sån som sätter sig i bihålorna så att hela huvudet dunkar och det enda du villl göra är att sova. Isch. Inte ens te hjälper, så jag får ta till värktabletter och nässprej och nässköljning. Och näsdukar. Massor med näsdukar. Och filmer. Igår såg jag Into the Woods.

Men innan jag kravlar i säng igen ska jag besvara Annikas bokbloggsjerka:

bokblogsjerkaVeckans fråga kommer från Sanna:  Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan (enligt dina egna kriterier, min anm.)?

OM jag har! Nördig litteratur har jag tonvis av. Jag pluggar till operasångerska, så jag har dels en massa böcker om sångteknik, biografier över kända sångare, uppslagsverk mm. En väldigt matnyttig bok är The Interpretation of French Song av Pierre Bernac. Men den riktigt nördiga boken är Johan Sundbergs Röstlära, som handlar om våra stämband och hur ljud skapas osv. Übernördig! 😉

Udda … en del vänner har höjt på ögonbrynen över boken Titanic av Claes-Göran Wetterholm, men jag är intresserad av historien bakom Titanic, så jag har nästan läst sönder mitt exemplar. Är inte så förtjust i filmen från 1997 däremot. Tycker mer om dokumentärerna.

Pinsamma böcker … Det skulle väl vara min samling av böcker i stil med Fifty Shades of GreyCrossfire, 80 days of yellow/red/blue osv. Inte för att jag skäms över dem, men för att folk tenderar att bli röda i huvudet när de ser dem och sen blir det liksom en märklig stämning …. Så nu är de nästan undangömda i min bokhylla.

Kort sagt har jag inte böcker jag skäms över. Jag gillar att ha nördiga böcker, udda och pinsamma. Jag är också typen som älskar att titta i folks bokhyllor, för böcker säger mycket om folk. Det gör film- och musik-samlingar också.

Så hej! Jag heter Sara, jag älskar Bollywood-filmer, street dance-filmer, lyssnar på listettor trots att jag pluggar till operasångerska, skriver ungdomslitteratur men läser mycket urban fantasy, feel good, romance och nästan inga deckare. Jag älskar att dansa till hiphop och är gammal simmare. 

Vem är du?

#blogg100 inlägg 48

7 thoughts on “Bokbloggsjerka: Pinsamma, nördiga eller udda?

    • Sara Swietlicki skriver:

      Ja, jag är en vansinnigt bred person. 😉 Nä, men ärligt talat ser jag ingen mening i att snöa in sig på en sak när det finns så mycket underbart att läsa/se/göra/höra. 🙂

Kommentera

