Bokbloggsjerka: Bokbloggande kvinnor

bokblogsjerkaVarför är det nästan bara kvinnor som bokbloggar?

Det är frågan i Annikas bokbloggsjerka den här veckan. Frågan kommer från Robert.

Och ska jag vara ärlig har jag ingen aning. Det är inget jag tänker på så ofta, förutom de få gånger jag ser en man som bloggar om litteratur. Beror det på att kvinnor är mer öppna med sitt läsande? Läser kvinnor mer? Jag vet inte, och jag har heller inte lust att trampa någon på tårna genom att säga att det hela är könsrelaterat.

Jag kan helt enkelt inte formulera ett bra svar. Så jag skickar er vidare till Old Adult Reads Young Adult som har formulerat detta väldigt bra. Trevlig läsning!

Själv har jag jobbat idag och jobbar imorgon. Dessutom måste jag öva öva öva. Och äta smärtstillande. Jag har fått två olika typer av smärtstillande som ska tas fem gånger om dagen. Det är ganska många tabletter i slutändan. 13 stycken om dagen! Inte konstigt att jag är trött och får huvudvärk …. men om det fungerar är jag lycklig. 🙂

Imorgon: En smakebit på søndag. Så får ni se vad jag tipsar om för läsning den här helgen! 😉

#blogg100 inlägg 42

2 thoughts on “Bokbloggsjerka: Bokbloggande kvinnor

Kommentera

