Tematrio: matiga böcker

Det har varit varmt och soligt i Köpenhamn idag. Det känns som om det äntligen börjar vända så sakteliga mot vår, och det är inte en dag för tidigt!

Och här sitter jag och funderar på veckans tematrio från Lyrans Noblesser.

tematrioBerätta om tre böcker som präglas av mat.

Alltså … hjälp? Jag kom inte på en enda! Fick leta igenom alla mina listor för att se vad jag har läst som ens nämner mat … Men jag lyckades hitta tre stycken. 🙂

1. Choklad (1999) av Joanne Harris. Fin bok. Men alltså filmen … yum! (Chokladen, alltså, inte Johnny Depp. Eller så.)

2. Pölsan (2002) av Torgny Lindgren (inte läst själv men tänker att jag borde någon gång)

3. Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap (2009) av Mary Ann Shaffer. Världens sötaste bok men med en helt omöjlig titel!

#blogg100 inlägg 39

One thought on “Tematrio: matiga böcker

  1. Robert W skriver:

    Pölsan har jag läst. En underfundig bok. (Torgny Lindgren är en underfundig författare). Jag gillar Lindgren och tycker absolut att du ska läsa den. Men hans bästa bok är nog Batseba. Choklad ska jag läsa.

Kommentera

