Enkät om bloggande

Den här har cirkulerat på bloggar den senaste veckan, så jag hakar på. 🙂

xigR9gyiA1. Hur länge har du bloggat?

Jag har bloggat sedan 2011. Det gick från en skrivblogg till en mer litteraturinriktad blogg någon gång under 2013/14.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?

Nej, det tror jag inte. Så länge jag läser kommer jag nog ha ett intresse för att uttrycka mig i ord. Så bloggen lär nog bli kvar.

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?

 Att det finns så många sköna boknördar som har en miljard lästips! Dessutom är bokbloggarna jättesnälla människor. ❤

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?

Eftersom jag inte får recensionsex från förlagen har jag inga krav på mig att skriva inlägg om jag inte vill det själv. Så det värsta är väl min egen noja över att tappa läsare om jag inte skriver i alla fall någon gång då och då.

trepåtreutmaningen20145. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?

Eh … jo. Då och då. Och då blir det rubriker som ”enkät om bloggande”. 😉

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?

Jag beundrar er allihop! Framför allt ni som orkar läsa så mycket och skriva ännu mer om det.

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?

Ingen, tror jag. Vet inte någon som skulle vilja skriva på min lilla oansenliga blogg.


8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.

När jag har tid. Annars är det aldrig något som är samma från gång till gång.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?

Ja. De låter alltid så platta. Väldigt grundskoleaktiga.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?

Älskar den!

11. Vilka taggar du för den här taggen?

Har du inte gjort den än? Do it! 🙂
#blogg100 inlägg 35

Kommentera

