Långfredag

Det är som sagt långfredag och medan de flesta njuter av ledigheten har jag varit på arbete igår kväll och imorse. Det gör ingenting (förutom att jag missar sovmorgonen 😉 ) men det gör att det inte känns som ledighet, riktigt. I dag är det släktmiddag, och jag har slagit mig ner vid matbordet med min nya dator (japp, det blev en MacBook Air i alla fall) men springer mellan det ena och andra som mina föräldrar sätter mig till att göra medan jag dubbelkollar saker. Från stereon drönar Johannespassionen (Bach, pappas val) och jag önskar att jag satt ute i solen med en kaffe. Fast det är kallt och blåsigt, så jag och mina svullna halsmandlar får väl nöja oss med kaffe inomhus i stället. 😉

I morgon tänker jag inte göra någonting. Eller jo. Dricka kaffe. Läsa lite. Kanske till och med skriva lite. Det vore fint. Men jag måste öva lite. Det får nog bli söndag kväll.

Jag lyssnar på Jesus Christ Superstar (en av mina påskfavoriter) och försöker vänja mig vid det nya tangentbordet …

Glad påsk, allihop!

#blogg100 inlägg 34

Kommentera

