Tematrio: Påsk!

April, april! Nej, inte riktigt. Det är första april, jovisst, men detta är inte ett skämtsamt inlägg. 🙂 Det är nästan påsk! Tänk att det faktiskt är påsk ”redan”. I april. (Inget skämt – bara ironi.)

Det är dags för vtematrioeckans tematrio:

Berätta om tre filmer, böcker, godissorter, traditioner ni på något sätt förknippar med påsken!

Jag blandar hejvilt och här kommer mina tre påsk-saker:

1. Jesus Christ Superstar – musikalen. Jag såg 2000-versionen för några år sedan och älskar den. Men jag lyssnar alltid på en inspelning från 1996. Helt fantastisk musik. Och faktiskt ganska påskrelaterad.

2. Chokladägg – ni vet sådana där små som i färgglatt folie som säljs i mängder i affären så här års? Och gula fluffiga plastkycklingar och annat smått påskpynt som säljs. Jag har en liten höna i keramik som jag fick i present för några år sen. Den är alltid påsk och Vadstena för mig.

3. Lammstek och sill och ägg och … mat i allmänhet, faktiskt. Och rödvin. Min familj äter mycket till påsk och sitter gärna till långmiddagar med släkten. 🙂

#blogg100 inlägg 32

Kommentera

