En smakebit på søndag: Insurgent

Det är söndag!  Det har varit kallt i Köpenhamn de senaste dagarna och igår föll till och med några snöflingor. Jag hoppas verkligen att våren håller i sig trots den här lilla dippen, jag orkar inte mer vinter och kyla! Jag köpte världens finaste tulpanbukett i fredags, det känns som om jag har lite vår i min lägenhet nu. 🙂

smakebitpåsöndagMen det är söndag och söndag betyder alltså En smakebit på søndag. Det styrs av Mari på norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Kika in hos Mari för fler smakbitar och för att lämna länken till din egen. Enda regeln är INGA SPOILERS!

Den här veckan är det Veronica Roths Divergent-trilogi som jag läser i stället för Harry Potter. Jag läste Divergent förra våren, men kom aldrig igenom bok två (Insurgent) och tre (Allegiant). Eftersom nr 2, Insurgent, kommer på bio här i dagarna ville jag läsa hela serien innan jag såg filmen.

Jag läser som sagt andra boken i Veronica Roths Divergent-trilogi, Insurgent. Smakbiten kommer från sida 70-71, kapitel 7:

insurgent1At first I see nothing but a stretch of farmland, a strip of empty ground, the fence, and the fields and the beginnings of buildings that lie beyond it. But approaching the gate are a few moving specks – silver, when the light catches them. Cars with black roofs – solar panels, which means only one thing. Erudite. 

A breath hisses between my teeth. I don’t allow myself to think; I just put one foot down, then the other, so fast that bark peels off the branches and drifts toward the ground. As soon as my feet touch the earth, I run. 

Och varför inte en liten trailer på detta? 🙂 God söndag, allihop!

#blogg100 inlägg 22

One thought on “En smakebit på søndag: Insurgent

Kommentera

