Top10Tuesday: Top Ten Books On My Spring TBR List

I dag, när solen lyser blekt över innergården i huset där jag bor, tvingar jag mig upp och lyssnar på morgonekot. Gör kaffe och häller upp flingor i en skål. Är så disträ att jag glömmer filmjölken. Tankarna virvlar redan, planerar konsertprogram och diskussioner, svarar på mail osv. Jag jobbar hemifrån under stora delar av dagen, kanske är det en bra idé … 😉

Men jag tänkte för ovanlighetens skull svara på Top10Tuesday, eftersom dagens Top10 var ganska rolig:

toptentuesdayTop Ten Books On My Spring TBR List

1. Life after life – Kate Atkinson Som förklarat i gårdagens inlägg är detta en bok som en av mina kompisar har tipsat om sedan boken kom ut. Så dags att läsa den snart!

2. Steglitsan – Donna Tartt Som jag också nämnde i gårdagens inlägg, den här ligger på min ”att-läsa”-lista och har gjort länge. Så nu får det väl hända, tycker jag.

3. Insurgent – Veronica Roth Eftersom den kommer på bio nu här i dagarna och jag har läst första boken, Divergent, är det väl en idé att läsa de andra två böckerna också … Och det är en del av mitt projekt Serieåret 2015.

4. Allegiant – Veronica Roth Se förklaringen i punkt 3.

5. Låt vargarna komma – Carol Rifka Brunt Min mamma älskade den här boken, och eftersom det passar in i en läsutmaning jag gör så lyckades mor min övertala mig att läsa den (och jag fick dessutom låna hennes exemplar).

6. Slända i bärnsten – Diana Gabaldon Detta är en del av mitt projekt Serieåret 2015. Och jag har ägt boken i snart 13 år utan att läsa den … Det ska det bli ändring på!

7. Eld – Mats Strandberg & Sara Elfgren Bergmark Jag tänker inte se Cirkeln på bio. Men jag har läst första, så får väl avsluta serien … Också en del av Serieåret 2015.

8. Nyckeln – Mats Strandberg & Sara Elfgren Bergmark Se svaret på nummer 7.

9. The Maze Runner – James Dashner Min syster gillade den här boken, jag är lite nyfiken på den. Så varför inte?

10. The Young Elites – Marie Lu Som nämnt i gårdagens inlägg, jag älskade Lus Legend-trilogi, så The Young Elites har legat på min ”att-läsa”-lista sedan oktober 2014 när den kom ut. Gärna i Kindle-format, dock …

Och det bästa är att jag äger alla böckerna utom den sista! Heja vårläsningen! 🙂 Och här är länken till gårdagens inlägg, eftersom jag har tjatat om det så mycket …

#blogg100 inlägg 17

One thought on “Top10Tuesday: Top Ten Books On My Spring TBR List

Kommentera

