Tematrio: 3 böcker jag vill läsa

Det är måndag, och även om jag inte har haft världens bästa dag har den varit okej till stora delar. Monday blues, någon? Har själv upplevt att vara kallsvettig av smärta, det var ganska intressant … Ingen blir mer tacksam än jag när de här ryggproblemen är över!

Men skam den som ger sig! Jag letar ju efter böcker till sommarens turnéresor och därför är ju veckans tematrio bäst ever! Här finns ju säkert en massa bra tips! Så jag muntrar upp mig själv genom att låta dagens #blogg100-inlägg vara veckans tematrio ifrån Lyrans Noblesser.  Veckans trio är: Berätta om tre böcker ni skulle vilja läsa!

tematrio1. The Young Elites – Marie Lu Den här boken har jag sån lust att läsa! Jag älskade hennes Legend-trilogi, så The Young Elites-trilogin ligger högt upp på min att-läsa-lista för i sommar. Gärna i Kindle-format.

2. Life after life – Kate Atkinson Ända sedan min kompis Ylva visade den för mig för första gången har den legat högt upp på läslistan, men andra böcker har hela tiden kommit i vägen. Nu är det snart dags att ändra på det, tycker jag! Fast jag kanske ska läsa den på svenska …

3. Steglitsan – Donna Tartt Detta verkar vara en bok som man bör läsa. Och jag har den hemma, så jag får väl snart ta itu med den. Den ligger högt upp i ”vill-läsa-högen” i alla fall!

Tre kvinnliga författare blev det, dessutom. Det är bra – fler kvinnliga författare vill vi ha! 🙂 Och vilka vackra omslag:

20821111

1827352117333223

Och om ni andra har en favoritbok som jag bara måste, måste, måste läsa, tipsa om den! Jag letar som sagt efter böcker till min sommarläsning, eftersom jag ska vara på resa i nästan två månader … 

#blogg100 inlägg 16

3 thoughts on “Tematrio: 3 böcker jag vill läsa

  1. Robert W skriver:

    Steglitsan låter intressant tycker jag.
    Du – om du nämner i kommentarsfältet hos Lyrans Noblesser att du bidragit med en tematrio blir det fler som hittar hit och kan ge lästips.

Kommentera

