Att bära färger

Om ni nu hade känt mig personligen och hade vetat hur min garderob ser ut (svart, svart, svart!) så hade den där rubriken varit lite mer spännande … 😉

Hur som helst. Jag har beslutat mig för att lära mig att bära läppstift. Generellt att bära mer färger, men eftersom läppstift kan vara en väldigt stark färgklick började jag där. Det låter kanske töntigt, men jag fick lust att förnya mig själv en smula och detta kändes som en lagom stor sak. mac-matte-lipstick-viva-glam-i

Jag älskar att bära rött läppstift. Det är något av en maktkick, för jag har alltid kopplat samman mörka läppar och starka nagellack som en sak som starka kvinnor (eller i alla fall beslutsamma kvinnor) bär. Så jag har nästan alltid målade naglar, ofta mörkrött eller grönt, eller neonfärger. Ju längre naglar desto snyggare. Men det är alltså läppstiftet som jag ska ”lära” mig att använda nu. Eftersom jag hatar läppstift som smetas ut gjorde jag lite efterforskningar och till slut köpte jag ett läppstift från MAC. Det heter ”VIVA GLAM 1 matte” och är verkligen rött! (se bilden)

Nu ska jag bara vänja mig vid att ha det på mig! 😉

#blogg100 inlägg 12

Kommentera

