En dag som alla andra

Det är 8 mars och internationella kvinnodagen. Själv har jag inte firat detta i någon särskild bemärkelse utan suckar närmast trött över alla mina facebook-vänner som basunerar ut att detta är en speciell dag. Detta borde inte vara en speciell dag – alla dagar borde vara som i dag. Jämställd.

Anyway, starka kvinnor tycker vi ju alltid om, men varför ska kvinnor behöva anses som starka så snart de tar ton? Kan man inte bara vara en stark människa?

Jag har ägnat större delen av dagen åt att planera turnéprogram inför sommaren och att njuta av vårsolen. Nu till kvällen ska jag läsa lite, skriva lite noveller och planera inför veckan.

Men jag har läst en del under veckan. Titta gärna in till Mari Høe på norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten och se vilka smakbitar andra har lämnat. Du kan också lämna en egen. 🙂 Enda regeln: inga spoilers!

Jag läser fortfarande Harry Potter and the Deathly Hallows, J. K. Rowlings sjunde och sista bok om Harry Potter och hans kamp mot ondskan. Jag lämnar därför inte smakbitar, men säger bara att den är superspännande!!!

#blogg100 inlägg 8

Kommentera

