Focus (filmrecension)

I går var jag på bio och såg den nya Will Smith-filmen Focus. Den har precis haft Danmarkspremiär i torsdags men trots det var det lätt att få biljetter till första kvällsföreställningen 19:30.

focus

Filmen handlar om Nicky (Will Smith) som är en ficktjuv i den större skalan. Han är en con man, svindlare, och har ett stort gäng bakom sig. Så möter han Jess (Margot Robbie) som gärna vill lära sig hur man blir en duktig ficktjuv. Detta leder till en något förvirrande kärlekshistoria mellan de båda, samtidigt som de försöker tjäna storkovan.

Jag gillar Will Smith. Jag tycker att det är få gånger som han misslyckas i någon av sina filmer, och han klarade sig den här gången också. Margot Robbie, som bara är 24 år gammal, klarar sig också bra. Det är på det stora hela en ganska bra film, som håller mig ovetandes hela vägen till slutet. Det enda som stör mig lite är att man inte får veta så mycket om Jess bakgrund, medan Nickys bakgrund pytsas ut lite här och var.

Den är helt klart värd att se!

#blogg100 inlägg 7

Kommentera

