I mustache you some questions

mustacheDen här har cirkulerat i bokbloggvärlden ett tag nu, så jag tänkte att jag svarar på den jag också. Jag hittade den hos Annas Bokbord.

Four names that people call me:

Tja, jag heter Sara och det finns inte så många smeknamn på Sara så … Annars kallas jag för sopran/en/er, OA2 (den klass jag går i) och skat (dansk variant av älskling).

Four jobs I have had:

Excerpist på Svenska Akademiens Ordboksredaktion

Körsångare (fast anställd)

Solist på operan

….. eh … japp.

Four movies I would/have watched more than once:

Sex and the City 1

Grease

Frost

Pretty Woman

Four books I would recommend:

Pride and Prejudice av Jane Austen

Othello av William Shakespeare

Harry Potter and the Philosopher’s Stone av J. K. Rowling

The Fault In Our Stars av John Green

Four places I have lived:

Lund (född och uppvuxen)

Löwen, Belgien (ett år som liten)

Vadstena (tre år efter gymnasiet)

Köpenhamn (nu)

Four places I have been:

Spanien

Storbritannien

Italien

Tyskland

Four places I’d rather be right now:

Lund

Wien

New York

Vadstena

Four of My favourite foods:

Sushi

Thai-mat

Potatis- och purjolökssoppa med timjan

Ryggbiff med potatisklyftor, ugnsstekta grönsaker, sås och rödvin …

Four TV-shows that I watch:

The Simpsons

HIMYM

Bones

Vänner

Four things I am looking forward to this year:

USA-turnén i sommar

Sverige-turnén senare i sommar

Praktiken på Det Kongelige Teater i höst

London-resan i oktober

Four things I am always saying:

”liksom”

”aja”

”mhmm”

”okej”

Jag tror att nästan alla har gjort den här, men om du inte har gjort det, DO IT! 🙂

#blogg100 inlägg 5

 

Kommentera

