En smakebit på søndag + Blogg100 + TACK!

Vi börjar från slutet. Ett stort TACK till er som kommenterat och stöttat efter föregående inlägg. Jag är fortfarande arg och ledsen, men försöker att inte tänka på det för mycket. Ni ska i alla fall ha ett stort tack allihop. ❤

Och så är det ju första mars. Det är officiellt vår. Här i Köpenhamn snöade det och har varit allmänt skitväder hela dagen. Jag har firat första vårdagen med att sjunga Faurés requiem och träffa mina föräldrar på middag efter konserten. Jag har haft sjukt ont i ryggen, men där ser man vad man kan även om man har ont … Dessutom avslutades skitmånaden februari på ett väldigt trevligt sätt, så varför klaga? Helgen har dock varit alldeles för kort. Jobb igår och konsert idag. Tur att jag har många håltimmar imorgon, jag behöver vila upp mig. 😉 blogg100-logotype-300x256

Men det är alltså första mars och det betyder första inlägget i Blogg100. Från och med nu och 100 dagar fram kommer jag dagligen att posta ett inlägg. Häng på, vet jag! 🙂

smakebitpåsöndagMen det är också söndag och det är ju dags för En smakebit på søndag. Det är Mari på norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som håller i detta, läs mer där! Där kan du också hitta andras smakbitar. Regeln: INGA SPOILERS!

Jag läser fortfarande J K Rowlings Harry Potter, men nu sista och sjunde boken: Harry Potter and the Deathly Hallows.

Smakbiten kommer från kapitel 4, The Seven Potters, s. 43:

”And under here, Hedwig -” Harry pulled open a door under the stairs ”- is where I used to sleep! You never knew me then – blimey, it’s small, I’d forgotten …”

Harry looked around at the stacked shoes and umbrellas, remembering how he used to wake every morning looking up at the underside of the staircase, which was more often than not adorned with a spider or two. Those had been the days before he had known anything about his true identity; before he had found out how his parents had died or why such strange things often happened around him. But Harry could still remember the dreams that had dogged him, even in those days: confused dreams involving flashes of green light and, once – Uncle Vernon had nearly crashed the car when Harry had recounted it – a flying motorbike …

#blogg100 inlägg 1

4 thoughts on “En smakebit på søndag + Blogg100 + TACK!

  1. ithildancer skriver:

    Leste nettopp innlegget du nevnte, og ærlig talt! Hvordan er det mulig å være så idioter? Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være så fullstendig opphengt i andre menneskers utseende, når det ikke har noe å si for hvem de er som personer. Jeg synes det er helt utrolig kult at du studerer til å bli operasanger (Jeg er faktisk misunnelig! Jeg har en hemmelig drøm om å kunne synge opera!), og mitt inntrykk er at det finnes fantastiske operasangerinner i alle størrelser og fasonger. Hvilken rolle spiller det hvordan de eller du ser ut, så lenge dere gjør en god jobb? Du får bare fortsette å vise dem hva du kan, så går det kanskje opp for dem alle en vakker dag at de er helt bak mål.
    Off-topic: Hvilken stemme er du? Sopran?

    Og yeey for Harry Potter! En vakker dag skal jeg lese hele serien igjen, på engelsk!

    • Sara Swietlicki skriver:

      Först och främst, tack för stödet! 🙂

      Jag är sopran, närmare bestämt det som kallas ”full lyric”. Jag sjunger Mimì, Agathe, Amelia, Leonora, osv. En del Verdi, Puccini och mycket tysk repertoar också. Titta gärna in på http://www.saraswietlicki.se för mer information.

  2. Monika skriver:

    Läste ditt förra inlägg och du duger visst precis som du är. Om andra inte gillar så är det deras problem, inte ditt. Stå på dig!

Kommentera

