Februari – belöningssystemet

Önskar att WP skulle återgå till den gamla editorn. Den var mycket bättre. Många förändringar WP har gjort på sistone är bara förvirrande! *suckar*

Men det var ju inte det jag skulle prata om. Hej! Vi har nog inte setts på ett tag, du och jag. Förutom att jag har med nöd och näppe kommit ihåg att göra bokbloggsjerkan har jag inte varit speciellt aktiv här sedan nyår. Det har hänt mycket, så mycket, men ändå så lite. Jag har haft konserter, både med piano och med orkester, jag har läst böcker, jag har sett filmer, jag har haft ont i ryggen, brorsan fyllde tjugo, jag har planerat våren, sommaren, hösten och sedan fått börja om igen när något har satt käppar i hjulet för mig, jag har lagat mat, jag har inte haft tid att äta mat, jag har insett att jag kan om jag vill.

Fast det var ju inte heller det jag skulle prata om. Jag ska prata om belöningssystemet. 

Som så många andra är jag typen som springer vidare fastän kroppen säger att jag borde vila. Jag har mycket att göra och tenderar att inte ta hand om min kropp. Så jag har infört ett belöningssystem. Jag ska belöna min kropp för att den varje dag hjälper mig att göra allt det jag får den till att göra. Varje dag ska jag göra något bra för min kropp. Och då menar jag inte att jag ska ge efter för sockersuget som dyker upp 15:30 utan att jag ska göra något som är bra för kroppen.

Typ massage, äta magnesiumtabletter, dricka lite mer vatten, stretcha, ta en lång njutdusch (inte bara den vanliga hastiga duschen) och smörja in sig ordentligt efteråt, ta ett fotbad, göra andningsövningar, dansa, yoga osv. Tanken är att ta hand om min kropp lite bättre och samtidigt få lite mer lugn och ro i mitt liv.

Jag prövar mitt belöningssystem under februari och återkommer i mars med en uppdatering om hur det har gått. 🙂 Och eftersom det redan är den 3 februari idag, kan jag säga att första februari tog jag en lång, varm dusch och målade naglarna, och i går låg jag i en halvtimme på golvet och stretchade/avbelastade min ischiasnerv, något som min kropp var mycket tacksam för …

Vad tror ni, är det här något som man kan komma ihåg att göra varje dag?

4 thoughts on “Februari – belöningssystemet

  1. Eva-Lisa skriver:

    Bra med belöningssystem, för det är kroppen värd 🙂
    Tänkte bara inflika att det går att ställa tillbaka wp på den gamla editorn med ett enkelt klick (det finns en länk där det står var du ska klicka). Jag gör det så fort den nya dyker upp, för jag gillar inte den nya heller.

  2. annasbokbord skriver:

    Låter som en fantastisk idé. Tror det är som allt nytt, kommer man bara till en punkt då det blivit en vana att tänka så så är det inga problem. Personligen skulle jag nog behöva börja med att planera in en exakt tid varje dag när detta skulle ske 🙂

  3. Skriva läsa leva skriver:

    Nu har jag varit här och kikat in några gånger och måste bara säga att jag håller verkligen med om WP. Dessa nya grejer, (Beep boop-vadå?) och annat som inte alls tycker är bra. Inte för att vara bakåtsträvare, men vad tänkte de egentligen?
    Bra tänkt med belöningssystem. Hoppas det går bra för dig 🙂

Kommentera

