Gott nytt år!

Gott nytt år, mina vänner! Hoppas att ni har haft en fantastisk start på det nya året och att ni får läsa/skriva mycket. Jag började det nya året med sovmorgon, och att jobba. I dag tänkte jag läsa, skriva, måla naglarna, titta på tv och göra tråkiga saker som att betala räkningar och tvätta. 🙂

Jag tillbringade första dagen på det nya året på jobbet, på tåget och hemma i soffan. Jag läste Harry Potter and the Philosopher’s Stone och eftersom jag läste ut den i morse har jag redan klarat av en punkt på flera av mina läsutmaningar. Inte så illa för att vara 2 januari!

Den passade nämligen in i:

  • Goodreads/Läst under 2015 som den 1 av 53 planerade böcker att läsa under 2015.
  • Författarfemman – jag ville nämligen läsa J. K. Rowling igen … 1/5 läst.
  • The Reading Challenge – det blev nr 15 (A popular author’s first book) på listan. 1/25 läst.
  • Serieåret 2015 – den första boken i första serien avklarad.

Jag har tänkt skriva en minirecension på den, för att minnas vad jag tyckte om den. Det är ju en omläsning, men det är den första sedan 2008 så jag upptäcker en hel massa nya, spännande saker. Just nu har jag satt tänderna i den första Outlander-boken, Främlingen. Diana Gabaldon är ganska bra. 🙂

3 thoughts on “Gott nytt år!

  1. Eva Ludvigsen skriver:

    Diana Gabaldon är ganska bra? Blandar du in danska nu eller menar du faktiskt ganska? 🙂 jag tycker Främlingen är kanon och något av det bästa jag läst i genren. Så pass att jag även laddade ner Viaplay för att se serien Outlander. Den var till gengäld ganska bra…

    • Sara Swietlicki skriver:

      Jag älskade Gabaldon när jag var yngre. Jag läser om dem nu och upptäcker nya aspekter av den som jag inte tänkte på som 13-åring. 🙂

      Och nej, inte ganska. Jag var bara lite försiktigt optimistisk. 😉 Oh, serien ska jag se när jag har läst några fler böcker. Jag minns inte allt så jag vill inte bli överraskad.

      • Eva Ludvigsen skriver:

        Jag har sett åtta avsnitt av serien nu och ser att de gjort om en del i historien. Konstigt vore väl annars. Inte ser Jamie och Claire helt ut som jag tänkt mig men ändå.. Tydligen ska det komma fler avsnitt vad det lider för nu slutade det verkligen mitt i allt.

Kommentera

