BÖCKER GES BORT! (LUND, SKÅNE)

Kära vänner,

i dag har jag sorterat ut en hel del böcker ur mina hyllor – hela 135 titlar ryker. Det är fyra överfulla papperskassar som åker på soptippen om inte ni vill hjälpa mig.

I pdf-filen nedan (märkt bokkassar) finns en lista på alla 135 titlar. De är allihop i varierande skick och format (och språk), men de är fortfarande helt acceptabla att stå i en bokhylla eller att läsas. (Bilder kan skickas.)

Om ni vill ha någon av böckerna är de era – och de kan skickas till er mot att ni betalar vad de kostar att posta dem. Om ingen har visat intresse fram till den 7 januari åker de på tippen. (Tough love!)

Bokkassar 

I hopp om att några böcker kanske får ett nytt hem,

kramar Sara

11 thoughts on “BÖCKER GES BORT! (LUND, SKÅNE)

  1. Elin skriver:

    Åh jag är definitivt intresserad!! Jag är stor fantasy-entusiast och det vore synd och skam om någon av dessa godbitar hamnar på tippen (eller på Kupan). Så jag anmäler mig frivillig att överta en drös titlar 🙂 Skickar du från Köpenhamn eller Lund? Stort Grattis för övrigt till Jenny Lind-stipendiet! Det har du gjort dig väl förtjänt, både med ditt bokskrivande och din sång 🙂

    • Sara Swietlicki skriver:

      Tack! 🙂

      Jag skickar från Lund. Vilka titlar är du intresserad av? Några få har försvunnit redan, nämligen. 🙂

      • Elin skriver:

        Jag har försökt få tag på Niklas Kroogs böcker på second hand länge, de var mina favoriter som tonåring! Och de två Eragon-böckerna på svenska 🙂 Så om du har kvar dem vill jag gärna ha dem!

      • Sara Swietlicki skriver:

        De finns kvar. Jag försöker få iväg dem här i helgen. Du får som sagt betala för frakten, hoppas att det fortfarande är okej?

      • Sara Swietlicki skriver:

        Förresten – adress kan vara behändigt … 😉
        En av Krogs böcker är storpocket, resten vanlig pocket. Eragon är också pocketböcker. Kan visa bild om du vill.

  2. Elin skriver:

    Absolut! Det är ju det minsta jag kan göra när jag får böckerna av dig 🙂 Ska jag sätta in frakten på något konto? Du kan ju maila mig dem uppgifterna, så behöver dom inte synas här 🙂 Du kan skicka till: Elin Edberg, Väktargatan 6C, 75422, Uppsala.

    Och jättetack! Det är snällt att du både vill ge bort böckerna och att du dessutom orkar skicka dem 🙂 Men jag hoppas, som den lilla fantasynörd jag är, att resten kommer till Kupan eller Myrorna i alla fall! Finns nog säkert många som skulle bli glada åt att hitta dem där 🙂

    • Sara Swietlicki skriver:

      Jag plockar ihop dem och skickar böckerna så snart storhelgerna är över. De borde komma i nästa vecka. Jag mejlar uppgifter (kan se din mail i kommentarfältet) så snart de är skickade. 🙂 Det blir tillett konto i svenska HSB. 🙂

      • Elin skriver:

        Kanonbra! Då hör jag av mig när jag fått böckerna och när portot är överfört! 🙂 Ha en skön start på det nya året!

      • Sara Swietlicki skriver:

        De är skickade idag, det blev 190 kr för 6 böcker eftersom de vägde strax över 2 kg. 🙂

  3. Elin skriver:

    Jag fick avin från posten igår, så jag ska hämta ut dem idag, betalar in så snart du skickat mig dina uppgifter till min mail 🙂 för jag gissar att du inte vill lägga ut dem här! Jättetack!! Jag ska läsa Niklas Kroogs böcker på direkten, det är hur många år sen som helst sen jag läste dem 🙂

    • Sara Swietlicki skriver:

      Hej!
      Hoppas att du har fått glädje av böckerna. Jag har skickat ett mail med bankuppgifter till dig. 🙂

Kommentera

