En smakebit på søndag: Här och nu

smakebitpåsöndag

Det är söndag igen – hur blev det söndag redan? – och jag pausar i städningen för att slänga in en smakbit. En smakebit på søndag kommer från norska Mari på Flukten fra virkeligheten och regeln är: inga spoilers!

Det hela går ut på att Du delar med dig en liten bit av boken du läser/lyssnar på just nu. Länka på Maris blogg så att andra hittar dig också – och så att du hittar dem! Det finns många bra böcker därute! 🙂

Jag läser Eva Ludvigsens andra bok, Här och nu. Jag köpte den direkt från Eva själv någon gång i våras, men sedan blev den liggande i brist på tid. Nu har jag dock tagit upp den och läst 150 sidor idag (och dagen är inte slut än, yay! jag hinner läsa mer!) och kan så varmt rekommendera den. Jag sitter och småskrattar och njuter i stora drag.

Smakbiten kommer från sida 252:

Det var bäst så här. För alla parter. Med en rivstart lämnade han gårdsplanen. När han svängde ut på stora vägen kände han hur något mjukt och varmt klämde om hans tumme. Han stirrade utan att kunna se något.

Som ett litet barn. Det kändes som ett litet barn som höll honom fast i sitt grepp.

Han sladdade av vägen och in på en grusväg. I lä under granarnas täta kvistar släppte han ut ångesten på vid gavel.

9789175770444_200_har-och-nu_haftad

5 thoughts on “En smakebit på søndag: Här och nu

Kommentera

