Not so much och om framtiden (eller året ut, i alla fall)

Egentligen skulle jag kanske ha skrivit det här inlägget för länge sedan, men då vi nu redan är på 15 november kände jag att det var dags att bekänna färg.

I år, mina vänner, skriver jag inte NaNoWriMo.

Det är första gången sedan 2007 som jag inte sitter med paniken och lycksaligheten i kroppen under november månad. Inte nog med att jag inte hade tid det här året, men det var just paniken som jag kände att jag inte skulle klara av i år. För jag tar det på blodigt allvar, så det finns inget ”äh, jag skriver så mycket jag orkar istället”, utan skriver jag så skriver jag 50 000 ord – minst.

Det är surt, det är det. I år skulle bli mitt åttonde år på raken. Men det är skönt att inte behöva skriva, för jag har allvarligt talat ingen fantasi just nu. Jag mår mycket bättre av att städa lägenheten, gå på bio, läsa en bok, lyssna på poddar och träffa vänner. Så istället har jag plockat fram Bara för Terese och börjar fila på hur jag ska redigera om den till ett fungerande manus. Den har måååånga lösa trådar, så det tar lite tid att reda ut. Vem vet, jag kanske kör en redigeringssväng i december. Det vore trevligt.

Och förresten, som en del av #Blogg24 (syskon till #Blogg100) kommer jag att köra en julkalender med utlottning i år. Stay tuned for more info! 🙂

2 thoughts on “Not so much och om framtiden (eller året ut, i alla fall)

Kommentera

