Top Ten Tuesday: Höstens läslista

toptentuesdayJag tänkte hoppa på Top Ten Tuesday, som kommer från The Broke and the Bookish. Jag har kikat på den här utmaningen/vecko”saken” länge, men aldrig haft tid att hänga på. Så i dag gör jag det!

Veckans tema är Top Ten Books On My Fall To-Be-Read list, och det svåra här var att begränsa sig till 10 böcker på höstens läslista! Det gjorde också att jag insåg hur många läs”längt” jag har i min bokhylla. 🙂 Jag har hållit mig till de böcker som redan står i min hylla, och inte sådana som kommer ut under hösten. För att se vilka jag längtar efter i höstens nyutgivning, kika här.

xigR9gyiA

  1. Här och nu av Eva Ludvigsen
  2. Life after life av Kate Aktinson
  3. The City of Lost Souls av Cassandra Clare (The Mortal Instruments #5)
  4. The Maze Runner av James Dashner
  5. Steglitsan av Donna Tartt
  6. Gone Girl av Gillian Flynn
  7. Insurgent av Veronica Roth (Divergent #2)
  8. If I stay av Gayle Forman
  9. En nästan vanlig man av Buthler & Öhrlund (Jacob Colt #1)
  10. Eld av Strandberg & Bergmark Elfgren (Engelfors #2)

Vad läser du i höst?

One thought on “Top Ten Tuesday: Höstens läslista

Kommentera

