En smakebit på søndag: Prodigy – igen

smakebitpåsöndagDen här veckan har jag läst nästan ingenting, så därför har jag heller inte någon ny, spännande bok att bjuda på. Men det är söndag, och det innebär En smakebit på søndag, så jag slänger väl in en smakbit då! 🙂 För den som inte vet är En smakebit på søndag ett projekt som drivs av Mari från norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Kika in där om ni vill hitta fler roliga smakbitar! OBS: Inga spoilers får förekomma!

Jag är då kvar i Marie Lus spännande Legend-värld. Närmare bestämt i bok två, Prodigy. Smakbiten är hämtad från sida 176-77.

June

I need a signal.

Then I realize that there might be one way to o it, as long as he’s watching footage of me along with the rest of the Patriots. He won’t know why I’m doing it, but it’s better than nothing. I lower my head slightly, then lift my hand with Day’s paper clip ring on it and press two fingers against the side of my brow. Our agreed signal when we’d first arrived on the streets of Vegas.

Stop.

Och Champion, som jag beställde från CDON förra veckan, har fortfarande inte kommit. Kanske ett tecken på att jag borde läsa ut den här boken först? 😉

mainla2

8 thoughts on “En smakebit på søndag: Prodigy – igen

  1. Sara Swietlicki skriver:

    Jag måste säga att jag är positivt överraskad av böckerna. Jag har än så länge inte snubblat över något uppenbart eller smaklöst i storyn, och språket är bra. De är lättlästa och rekommenderas till alla åldrar.
    De liknar Divergent mycket, eller lite (väldigt lite) Hungerspelen/Mortal Instruments.

Kommentera

