Förkylning deluxe

Jag brukar inte bli förkyld. Jag blir förkyld eller sjuk högst en eller två gånger per år, så där riktigt sjuk/förkyld att hjärnan går i stå och man inte kan göra något utan att nysa. Det är väldigt praktiskt, eftersom jag som sångare är beroende av att vara i toppskick i halsen/näsan för att kunna jobba. 

I sommar har jag haft två dunderförkylningar. De har båda två suttit mest i näsan, vilket passar sångaren bäst. 😉 Men sommarens andra förkylning pågår just nu och jag håller allvarligt talat på att förgås. Jag är så täppt i näsan att jag knappt kan prata ordentligt (hejdå resonans, liksom) och flåsar som en hund. Jag har prövat alla husmorskurer (och några till) men skiten släpper inte. Suck! Dessutom checkar hjärnan ut. 

Men för att inte förgås av förkylningsångest gjorde jag ansiktsmask igår kväll. Och målade naglarna. Och drack te i mängder, såg några avsnitt för många av The Simpsons och kunde sen inte sova. Jag hoppas på bättre sömn i natt, även om jag tvivlar på det. 

Och jag måste bara dela med mig av en bild … Ursäkta ansiktsuttrycket, men man får väl bjuda på sig själv lite. 😉 Ansiktsmasken kommer från Jorg Obé (peel off skin mask) och är riktigt bra! Men man ser alltså inte riktigt klok ut: 

jorg obé

One thought on “Förkylning deluxe

Kommentera

