Augustienkäten

 

Den här enkäten cirkulerar just nu runt bland bokbloggarna. Jag fann den hos Johannas deckarhörna, hon hade i sin tur hittat den någon annanstans. 

En-av-hängmattorna-på-hotellets-strand

Vad har du läst i sommar? Lite allt möjligt. Tyvärr inte allt jag hade lust att läsa. Den exakta listan på vad jag har läst i sommar hittar ni här. Jag har även upptäckt e-böcker och ljudböcker! 🙂 Och korsord! 

 

Vad önskar du att du hade läst i sommar? Jag önskar att jag hade hunnit läsa Life after life av Kate Atkinson. Och typ ett dussin andra böcker. 

 

Sommarens bästa: Att jag hann läsa både Jellicoe Road, Eleanor & Park och Min mormor hälsar och säger förlåt. Och så klart värmen!!

 

Sommarens sämsta: Förkylningen i starten av sommaren. Trodde att jag skulle dö i sommarvärmen! 

 

Sommarens favoritklädsel: Shorts och linne. Eller bikini. 

 

Sommarens favoritmat/dryck: Kallt mineralvatten i mängder! Och så klart isglass! Eller sorbet … 

 

Sommarens mest oväntade: Att jag fick övat så mycket som jag fick gjort, trots att jag arbetade, läste och umgicks med familjen. Jag är sjukt stolt över mig själv! 

 

Hur mycket ser du fram emot hösten på en skala från 1-10? I läsandets tecken … jag ser sjukt mycket fram emot 3på3 och allt annat spännande som jag planerar läsa i höst. Så hösten får en 10a! På det privata planet tar jag det som det kommer. Jag debuterar i samband med min praktik den 12 september, så jag ska få göra en del föreställningar och auditions i höst. Ska bli så spännande! Mitt skrivande däremot … jag hoppas på att kunna vara med i NaNoWriMo i november, men jag ger november månad en sval 3a för tillfället … det kan nog bli svårt att få schemat att hänga ihop.

Sammanfattningsvis har jag haft en riktigt bra sommar! Jag har läst mycket, hunnit med att prova ”nya” genrer (bl.a. deckare), nya typer av läsning (e-böcker, ljudböcker) och fler bloggar än vad jag har hunnit med att läsa! Jag har också blivit bättre på att skriva recensioner, och på att hålla koll på vad jag läser. Nu hoppas jag bara att det håller i sig in på hösten också. 🙂

 

2 thoughts on “Augustienkäten

    • Sara Swietlicki skriver:

      Ja, jag föll för det i somras! Kan fortfarande inte lösa mer än halva korsordet, men det blir bättre och bättre!

Kommentera

