Sommarutmaningen 2014

Så här med bara någon vecka kvar i augusti börjar det kännas ont om tid på Sommarutmaningen. Den gick ut på att jag skulle läsa minst tio böcker, varav de fem första (Kråkornas fest  av George R. R. Martin, Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren, Eleanor & Park av Rainbow Rowell, Egenmäktigt förfarande – en bok om kärlek av Lena Andersson och Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald) skulle vara med i de där tio. Jag har ännu 90% av Kråkornas fest kvar, men de andra fyra har jag läst. Jag vill verkligen ha läst den där sista boken också.

kråkornasfest

Jag har annars läst på ganska bra i sommar. 14 böcker utlästa och 3 påbörjade (och de var inte i min stil så de blir nog inte utlästa), de andra står på min ”att läsa”-lista som ständigt fylls på med titlar. Hade jag inte behövt öva som en tok till Frankrike-masterclassen hade jag nog lyckats läsa resten av titlarna på min lista också. 🙂

Nu är det dock dags för allvar igen. Om en dryg vecka börjar utbildningen igen, repetitionerna inför höstens premiär av Rosenkavaljeren har redan börjat. Det börjar dra ihop sig inför hösten och det känns ganska bra.

Vad har ni kvar att läsa i sommar?

 

2 thoughts on “Sommarutmaningen 2014

  1. Skriva läsa leva skriver:

    Det var ju inga tunna böcker du lagt till sommarläsningen så nog har du läst på bra 🙂 Hade själv tänkt ta mig an några av Martin men har läst mindre än jag trott och annat… Som tur är finns ju böckerna kvar 😉

    • Sara Swietlicki skriver:

      Eller hur! Tja, de ligger på 400 sidor i snitt så det är väl okej…. Jag ska bara lägga i en ny växel och läsa lite mer fokuserat. 😛

Kommentera

