En smakebit på søndag: Eleanor & Park

Det är söndag igen (ärligt talat, vart har den här veckan tagit vägen??) och det är dags för En smakebit på søndag. Det kommer från norska bokbloggen Flukten fra virkelighetensom drivs av Mari Høe. Tanken är att du delar med dig en bit av boken du läser just nu. OBS: Inga spoilers!

eleanor & parkJag läser just nu Eleanor & Park av Rainbow Rowell. Jag fick ta paus ifrån Jellicoe Road (Melina Marchetta) eftersom E & P är en biblioteksbok och lånetiden höll på att gå ut och den var reserverad efter det och jag ville liksom ändå bara läsa den och ni vet att … ja, jag behövde inte mer än så. 😉

Och den är bara så otroligt underbar. Älskade den från första sidan! (Just nu på sida 210.) Ni får vänta på recensionen för en mer detaljerad utläggning, men här är i alla fall smakbiten:

Eleanor

When she saw Park standing at the bus stop on Monday morning, she started giggling. Seriously, giggling like a cartoon character … when their cheeks get all red, and little hearts start popping out of their ears …

It was ridiculous.

Park

When he saw Eleanor walking towards him on Monday morning, Park wanted to run to her and sweep her up in his arms. Like some guy in the soap operas his mom watched. He hung onto his backpack to hold himself back …

It was kind of wonderful.

från sida 173, kapitel 29. 

Det är så svårt att välja en bra smakbit, för jag hade kunnat skriva in hela boken som ett citat. Det enda jag kan säga är: LÄS DEN! Jag lovar att du kommer le hela boken igenom. 🙂

2 thoughts on “En smakebit på søndag: Eleanor & Park

Kommentera

