Ljudbokens återkomst

För ett par år sedan lyssnade jag på ljudböcker medan jag jobbade. Jag gjorde ett ganska repetitivt jobb och behövde inte tänka speciellt mycket. Att lyssna på ljudböcker blev ett sätt att komma undan dussinmusiken på radion. Jag gav tyvärr upp efter ett par böcker, för jag insåg att det inte var ett medium för mig.

Men nu tänker jag ge den ett försök till. Jag jobbar återigen på samma jobb, med liknande uppgifter. Därför ska jag lyssna på Wolf Hall av Hilary Mantel (på svenska), eftersom den är med i min sommarläsning och det var en av de få ljudböcker under 100 kr som verkade intressant nog för att underhålla mig på jobbet. (Ja, jag är kräsen. Ljudböcker ska vara bra om jag ska orka med dem, och om uppläsaren inte passar mig … ) Den här gången har jag inte lånat från biblioteket, utan köpt via Dito.se. Dito (eller Nya Dito, som appen kallas) har både ljudböcker och e-böcker, och jag fick köpt både Wolf Hall och två noveller av Sylvia Day på dagens shoppingrunda. Det är dags att jag försöker mig på e-böcker också, kanske. Det underlättar läsningen av svenska böcker när jag är i Danmark. Synd bara att jag älskar att ha en fysisk bok i handen …
Med andra ord ska jag försöka mig på ljudbokslyssnande igen. Önska mig lycka till – jag återkommer med resultatet senare i sommar. 🙂

2 thoughts on “Ljudbokens återkomst

  1. Heidi skriver:

    Lycka till!!

    Med rätt uppläsare kan ljudböcker vara en fantastisk upplevelse. Själv gillade jag Wolf Hall och ser fram emot att läsa nästa bok i serien:)

Kommentera

