Blogg100 #53: Sicken bra idé!

Först, snacka om panik jag fick när jag insåg att det var tre minuter över midnatt natten till tisdag och jag fortfarande inte hade gjort veckans bokbloggsjerka. Sen insåg jag följande:

Jag måste ju inte göra jerkan varje vecka.

Haha, vadå uppenbaring?

Anyway.

I dag har jag haft audition för ett stipendium. Vore nice att få det. Sen hade jag lektion ute på Operaen med en ny coach som hade många intressanta idéer för vårt projekt. 🙂

Och nu borde jag skriva lite, men fastnade framför Dumma mig 2. Antar att det är en sån dag. Imorgon är jag ledig och ska städa hela dagen. Träna lite, laga matlådor.

Men nu till världens bästa idé som jag läste på någons blogg (om jag kommer ihåg vem det var lovar jag att länka!). Man skriver ner titlar på böckerna i sin bokhylla som man inte har läst, i en s k ”to be read”- lista, på små lappar som man sen lägger i en burk. Denna tbr-burk drar man sen en lapp ur varje gång det är dags att välja en ny bok. Så slipper man välja.

Hur awesome låter inte detta? Det måste prövas! Låt oss göra en tbr-burk! 🙂

EDIT: Det var ju hos Bokbabbel som jag hade läst om tbr-burken. 🙂

One thought on “Blogg100 #53: Sicken bra idé!

Kommentera

