Blogg100 #10: En efterlängtad fridag

I dag har jag gjort så lite som möjligt. Jag tog sovmorgon, hade sånglektion, åt lunch med kompisar, satt på terrassen i två timmar i strålande solsken (utan jacka!) och drack kaffe och snackade skit. Sedan gjorde jag en del administrativa saker (typ bokade övningsrum, bokade tvättid, skrev in veckans schema i kalendern, kollade upp ännu mer saker, lämnade cykeln på service).

Och sen åkte jag in till stan. Köpte Friends-boxen (alla tio säsonger) och tittade på lite kläder. Åkte sen hem, handlade mat och landade i soffan framför sista avsnitten på tredje Friends-säsongen (heja Netflix!) och efter det har jag försökt vara effektiv igen. Misslyckas grovt. 😉

Sitter för tillfället och väntar på att danska skatteverket ska låta mig logga in på deras hemsida så att jag kan se om jag ska betala restskatt eller om jag får tillbaka något i år. Årsopgørelsen släpptes i dag, så hela Danmark ska se det just precis nu. Kö i nästan två timmar, och nu är det bara 18 minuter kvar. Spänningen är olidlig … 😛

Och det med det här inlägget har jag skrivit en tiondel av inläggen i Blogg100. 🙂

Kommentera

