2. Julkalendern: All I Want For Christmas Is You

Godmorgon, god dag eller god kväll, beroende på när du läser det här inlägget. 🙂 Det är andra december, en måndag och starten på vecka 49. Har du sett SVTs julkalender än? Jag har inte gjort det, inser jag nu, men jag får väl se dem på nätet. 🙂 Ett tips så här i starten av månaden är att mellan kl. 16-24 lyssna på P2 Klassisk jul. Det finns att hitta via nätet eller genom Sveriges Radios app (SR Radio). På den här kanalen får du höra klassisk julmusik (och då menar jag Bach, Alfvén osv, inte George Michael).

I går höll jag första advent i lugn och ro. Först kyrka på förmiddagen (jag jobbade, alltså), sedan städning av lägenheten och pyntning av gran. Jag tänker få ut så mycket som möjligt av december månad. Och vad vill du ha i julklapp? Mariah Carey har i alla fall bestämt sig.

Den här sången kom 1994, men det känns som om den har funnits för evigt. Nästa år har den 20-årsjubileum. Det ni!

Kommentera

