Första 2k!

Jag har en tradition när varje NaNoWriMo börjar.

  1. Stanna uppe efter midnatt och skriv, skriv, skriv! Om det så är 500 ord eller som i natt, 1800 ord, innebär det att jag har fått en flying start och att det hela känns lite lättare. Eftersom jag dessutom ofta är uppe vid den tiden i alla fall är det ett bra sätt att utnyttja den sista energin på dagen i stället för att glo på ytterligare ett avsnitt på Netflix.
  2. Julmusiken är numera tillåten.

Japp, jag är hemsk. Julmusik första november? Som om det inte är nog med december! Men saken är att jag har sjungit i luciatåg så många år att jag är van vid att julmusiken börjar repeteras redan i september. Så november är lite sent för mig. Och ”bara” 24 dagar för att lyssna på all awesome julmusik är lite lite för mig. 😉 I år blev det Kelly Clarksons nya julskriva Wrapped in Red som fick inleda hysterin.

Men – till det som det här inlägget skulle handla om. De första 2 000 orden skrivna! 😀

En reaktion på ”Första 2k!

Lämna en kommentar