Höstlov!

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN kom vecka 42 vilket för Danmark betyder höstlov. Det finns inget bättre än höstlov när man är riktigt trött och bara vill vila. Så den här veckan är jag i Sverige. Har till och med tagit ledigt från jobbet på söndag, för att få en hel vecka och inte bara sex dagar. Så sju dagar i Lund! Känns som himmelriket. Klockan är bara elva på måndag förmiddag, men jag har redan hunnit med att sova länge, äta frukost, snacka med syrran innan hon skulle till skolan, dricka kaffe, ta in posten, släppa ut hunden i trädgården, uppdatera telefonen, ladda kameran, tömma diskmaskinen … Lyssnar nu på musik, läser blogginlägg och uppdaterar hemsidan.

trädgården

Fotograf: Sofie Swietlicki, lånad från hennes blogg. Min syrra är en jävligt duktig fotograf, måste jag säga. 🙂

Den här veckan blir fylld av avslappning och en del måsten. Inte för att mina ”måsten” är betungande, för det handlar om saker som att köpa ny mobiltelefon och uppdatera mitt abonnemang när jag ändå är i farten, tvätta lite, öva in några sånger till en konsert 26 oktober, skriva några stipendieansökningar, skicka ett brev till en vän i Finland. Min avslappningslista är kort och koncis:

  • sova länge
  • dricka mycket kaffe, helst framför datorn eller i soffan framför dålig förmiddagstv
  • läsa
  • SKRIVA på 8an (och kanske till och med skriva klart ett första utkast?)
  • planera NaNo (och fortfarande försöka övertala mig själv om att detta är en dålig idé)
  • träffa kompisar
  • fylla 25 och fira med familjen
  • gå långa lunchrundor med hunden
  • gå ut med kameran i högsta hugg och ta en massa fina höstbilder, men framför allt inspirationsbilder till Och sedan föll regnet som ju utspelar sig i Lund.

Och framför allt ska jag ju blogga om min framfart med kameran. Och skriva. OCH NJUTA!!!!!

Kommentera

