Oktober!

I dag är det alltså första oktober. Hurra!! Det innebär att om sexton dagar (den 16e) fyller jag 25. Det innebär också att jag snart har höstlov. Det innebär också att jag snart är halvvägs igenom första terminen på Operaakademiet. Att jag snart måste planera för den där konserten som jag ska sjunga sista helgen i oktober. Men det innebär också att min favoritmånad är här!

 

 

oktober

Det är nu i oktober som jag börjar tända levande ljus, dricker te i kopiösa mängder, skriver, läser, myser inomhus medan regnet slår mot fönsterrutorna. Då jag plockar fram vantar, stora halsdukar och min varma och fula skinnjacka, drar på mig stövlar och börjar måla naglarna i varmt röda nyanser. Då löven är orange, röda, gula, bruna och gröna om vartannat.

Oktober är för mig på hösten vad april är på våren. På väg någonstans. Mot en annan årstid. Snart kommer vintern. Men först ska vi njuta av de sista solstrålarna och de underbara färgerna. 🙂

Vilken månad är er favorit?

 

5 thoughts on “Oktober!

    • Sara Swietlicki skriver:

      Haha vänta tills man blir fast i regnet i en för tunn jacka utan paraply. Då är det inte direkt poetiskt längre. :p

    • Sara Swietlicki skriver:

      Haha tack! Ja, juni och juli är också fina månader… Jag är lite svag för december också. 🙂

Kommentera

