Kroppen sa stopp

… som den brukar göra när det blir för mycket.

Vaknade i morse med migrän och feber (p g a huvudvärken) och fick helt enkelt skrinlägga dagens lektioner och planer. Det enda jag var tvungen att hålla kvar i kalendern var en tre timmars lång repetition mellan 18-21 inför en konsert på onsdag. Men det har varit förjävligt, ursäkta språket. Vid halv tio kom jag upp med mycket möda och in i duschen. Sen, ute ur duschen, konstaterade jag att jag inte ens kunde samla ihop mina saker utan att halvt om halvt svimma på kuppen. Så jag ringde runt till alla inblandade, sa ”tack och hej” och gick och la mig igen. Då var klockan elva. Halv tre vaknar jag till av ett alarm som jag satt (för säkerhets skull) och somnar om. Kvart i fem drar jag mig upp för att klä på mig, åka till skolan där repetitionen ska vara och för att hinna köpa något litet att äta innan jag dör.

Sådana här dagar är det sjukt svårt att försöka vara kreativ. Jag lyckades inte.

Och nu checkar jag snart ut igen. Har lektion kl 9 i morgon bitti och sedan går allt i ett svep till klockan 21. HJÄLP!

Kommentera

