Jag viiiiiiill iiiiinte

Sitter mitt i en scen som är riktigt känslosam. Det här är på något vis tio år för mina karaktärer som får ett abrupt slut/uppbrott i en och samma scen. Alla är inblandade – Tristan, Tess, Adrian och Joakim. Indirekt även Simon, den nye karaktären, samt Anton och Peter. Och jag är … inte fast, det är inte rätt ord, men ovillig att fortsätta. Det tar emot och har gjort hela dagen. Jag vet att jag måste skriva den här scenen innan den försvinner från mitt huvud (där jag har skrivit på den i några dagar) och alla detaljerna blir suddiga. Men – jag – vill – inte. Snälla, låt mig slippa.

Äh, nu klagar jag igen. Det bästa är väl att bara sätta sig ner och skriva. Ni vet, lite gammal hederlig ”butt in chair, fingers on keyboard”. Så nu stänger jag av internet ett tag (typ en timme). Sen har jag väl förhoppningsvis fått skrivit lite på scenen innan jag somnar. Heja Spotify för inspiration!

Godnatt!

Kommentera

