Solsken – fast inte överallt

*muttrar surt*

Nej, det är inte mitt dåliga humör igen. Det försvann faktiskt igår i och med en helt fantastisk 100-årsfest. Mycket skratt och musik. Det blev sent också, somnade kl två. Upp igen halv åtta för att jobba. Och nu ligger jag på soffan i min lägenhet och fullkomligt smälter bort.

Därav muttrandet. Det är alltså 30 grader varmt i dag, strålande sol och INGEN vind whatsoever. Jag klarar inte av sådan värme, jag förgås! Men hem ska jag om en liten stund, så det blir buss till stationen och tåg hem. Hoppas vid Gud att Öresundstågen har satt igång luftkonditioneringen…

Ikväll blir det opera i Ystad. Där blir det nog också varmt. Kan det inte bara regna snart??? Och gärna en omgång åska också, tack!

I övrigt har Tess och Tristan ett stort, överväldigande gräl med många avslöjanden och hetsiga uttalanden. Hur slutar detta, månntro? O.o

2 thoughts on “Solsken – fast inte överallt

  1. Ninna skriver:

    Jo tack! Det är minsann varmt så det förslår. OCH klart.se har lovat åska framåt kvällen.
    Vi får väl se vad det blir.
    Och vad öresundstågen anbelangar kan man bara hoppas. Minns alltför väl ett antal resor mellan Ystad och Malmö… (muttrar surt)
    Även om just det var pågatåg…

    • Sara Swietlicki skriver:

      Öresundstågen var faktiskt helt okej. Men Ystadoperan … OMG, det var varmt! Trodde att jag skulle svimma ett tag. Men sen har det ju regnat i dag, så nu är det okej igen. 🙂

Kommentera

